|  
  
						  | 
						KOMPETENCIA INNOVÁCIÓ | 
						 | 
					      | 
   
    
        
            | 
             Csoport  
             | 
            
             Süni csoport 
            Brumi csoport 
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Kapcsolatok 
             | 
            
             Levegő,   Tűz, Víz, Föld 
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Munkaformák 
             | 
            
             - kooperatív csoportmunka   (alapcsoportok) 
            - differenciáló csoportmunka 
            - páros munka 
            - frontális munka (drámajáték,   közös dal, tánc…) 
            - egyéni munka 
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Feltételek  
              
             | 
            
             Tárgyi, anyagi, eszközök, IKT eszközök: CD lejátszó,   Laptop, Multi Garden 
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             A témahét célja: 
             | 
            
             A közvetlen és tágabb természeti környezethez való   viszonyulás fejlesztése; környezettudatos magatartás kialakítása   tevékenykedtető, élményszerű, játékos, tapasztalatszerző (látás, hallás,   tapintás, mozgásutánzás…) kooperatív munkával 
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Előkészítés: 
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
             | 
            
             1. tervezés, ötletelés: feladat-,   tevékenységgyűjtemény összeállítása 
            2. Élményszerzés: Szüretelés Teri óvónéni szőlőjében,   gyerekek szüretelése 
                a családdal. 
                Kerti munkák, paprikaszedés Regi óvónéni   kertjében 
                Kirándulások a családdal az erdőbe. 
                A Süni csoport kirándulása a   Schloßbergre, az erdei tanösvény bejárása, 
                Erdei tűzrakóhelyek megfigyelése. 
                Kilátóból a domboldali szőlőültetvények   megfigyelése. 
                Multi Garden foglalkozások: Ősz-   Gyümölcsök- Zöldségek 
            3. Heti terv összeállítása:   kiemelt műveltségterületek köré csoportosuló feladatok, tevékenységek –   foglalkozások 
            4. Gyűjtőmunkák: családok bevonásával is) 
            - levelek, termések 
            - őszi családi fényképek   (kirándulás – színek!, munkálatok, élmények) 
            - Kirándulás a Schloßbergre:   erdők kincseinek gyűjtése: falevelek, ágak, 
               csigaházak, csipkebogyó, kökény ágak 
            - zene-, mese- és   versgyűjtemény, népi gyermekjátékok gyűjteménye 
            - műalkotások gyűjtése IKT   eszközök 
              
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Szervezési feladatok: 
              
             | 
            
             - közös tevékenységek   szervezése megszervezése 
            - pincelátogatás, almaszüret   megszervezése 
            - egyeztetés az 1. osztályos   tanítónénivel 
            - szülői értekezleten a szülők   tájékoztatása a témahétről 
            - zöldség gyümölcsgyűjtés   útvonalának megszervezése 
              
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Nevelési területek: 
             | 
            
             Külső világ tevékeny   megismerése, Élő élettelen környezet, Matematika, Vizuális nevelés, Irodalom   anyanyelv, Ének- zenei nevelés. Mozgásfejlesztés, Munkára nevelés 
              
              
              
              
              
              
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             1. nap 
             | 
            
               
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             A nap célja,   feladata 
             | 
            
             Tevékenykedtető   tapasztalatkeresés a borkészítés műveleteiről, érzékszervi benyomások   szerzése (látás, hallás, tapintás, ízlelés – színek, formák, hangok, zajok…). 
            IPR az iskolával való   kapcsolattartás erősítése. 
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Tevékenységek 
             | 
            
             Vizuális nevelés 
            - Meghívók készítése: az   „Erntefest”-re: gyümölcsmozaik készítése tépéssel 
             ragasztással. 
            - Dalok: 
             -Ettem szőlőt, 
            - Lipem lopom a szőlőt, 
            - Érik a szőlőt, 
            -  A kállói szőlőben 
             Zenehallgatás:   Vidám szüreti dalok CD-ről 
            - Mondókák, versek: 
            -  Lementem a pincébe 
            -  Tes is te Tame.- Reim 
            Élő és élettelen környezet: Cselekvő tapasztalatszerzés 
              Pincelátogatás Teri óvónéni pincéjébe, a   Triebi pincesorra. 
             Hordómosás, szőlő darálás, Préselés 
               A hordók kongó hangja, a daráló, a prés hangja 
               Különböző anyagok / puha, kemény, lédús   stb/ tapintásos ésrzékelése 
               A szőlő, a must kóstolása / édes, savanyú   / 
             Matematikai   tapasztalatok: 
              A hordók, töltike, sajtár, üvegek, korsók   formájának, űrtartalmának   
             Összehasonlítása. 
             A pince hosszának, szélességének megmérése   felnőtt és gyereklépésekkel. 
              Mozgásfejlesztés: 
             Hosszú táv megtétele, Gurulás a   dombról, futás a dombra 
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             2. nap 
             | 
            
               
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             A nap célja,   feladata 
              
             | 
            
             Matematikai tapasztalatszerzés,   füzérek hosszának összehasonlítása. Vizuális ritmus fejlesztése 
            Tevékenykedő tapasztalatszerzés   dióverés közben. Munkára nevelés. 
            IPR: meghívók átvitele az   iskolába. 
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Tevékenységek: 
              
             | 
            
              Vizuális nevelés- Paprika és   gesztenye és kukoricaszár fűzése differenciáló 
               csoportmunkában. 
              A   fűzérekkel a csoportszoba díszítése 
             Matematikai tapasztalatszerzés 
              Az   elkészült fűzérek összemérése- páros munka 
             A diófa magassága, terebélyessége, a pózna   hossza, több-kevesebb dió. 
            Élő és élettelen környezet: 
               Látogatás az első osztályba, vendégek meghívása. 
               Dióverés az óvoda udvarában 
            Mese: Szóló szőlő.mosolygó alma, csengő barack- magyar népmese 
            Versek:  
              Csoóri Sándor: Dióbél bácsi - vers 
               Tamkó Sirató Károly: Dombon törik – vers 
              Csanádi   Imre: Szól a rigó – 
               Reim: Zwie-zwa-zwot 
             Dal: - De jó a dió 
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             3. nap 
             | 
            
               
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             A nap célja,   feladata 
              
             | 
            
             Tevékenykedtető tapasztalatkeresés almaszedés közben,   érzékszervi benyomások szerzése (látás, hallás, tapintás, ízlelés – színek,   formák, hangok, zajok…). 
            A viselkedéskultúra   kialakítása. 
            Egyszerűen koreografált játékok: gyermek – és népi   játékok, gyermekmondókákra, gyermekdalokra koreografált mozgások tanulása 
              
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Tevékenységek 
              
             | 
            
             Mozgás: 
             Kirándulás Emmi óvónéniékhez., almaszadés. 
            Élő és élettelen környezet: cselekvéses tapasztalatszerzés 
             Megfigyeljük a   kiskertekben a még betakarítatlan veteményeket, 
             kertekben dolgozó embereket. 
             Almaszedés : a földről a lehullott almát   vödrökbe 
             fáról, létráról szárastul  kis kosarakba. Almaszedő zsákocska   bemutatása. 
            Matematikai tapasztalatok: 
             Almák halmazának összehasonlítása   becsléssel, számlálással. 
             Almáskosarak súlya becsléssel, méréssel. 
             Almák nagyság és minőség szerinti   csoportosítása. 
            Dalok:  
               Da liegt der Apfel 
              Grillus Vilmos: Alma, alma 
              
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             4. nap 
             | 
            
               
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             A nap célja, feladata 
              
             | 
            
               
            Tevékenykedő tapasztalatszerzés gyümölcsgyűjtés közben. 
            A lakóhely utcáinak, házainak megismerése, hazaszeretetre   nevelés. 
             IPR: Kapcsolattartás a szülői házzal, a család   bevonása az óvoda életébe. 
              
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Tevékenységek 
              
             | 
            
               
            Külső világ   tevékeny megismerése: cselekvéses tanulás 
            Élő és élettelen   környezet: 
            Séta a faluban, falu nevezetességeinek, intézményeinek,   utcáinak, tereinek megismerése. 
            Gyümölcsök, zöldségek begyűjtése a családoknál. 
            Matematikai   tapasztalatszerzés: 
            Kosarak súlya 
            Gyümölcsök, zöldségek összemérése 
            Énekek, mondókák,   versek 
            ismétlése séta közben, a kapott gyümölcsök, zöldségek   megköszönése énekkel, verssel. 
            Vizuális nevelés: 
             A begyűjtött zöldségek, gyümölcsök   estétikus elrendezése kosarakban,  
             tálcákon. 
              
              
              
              
              
              
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             5. nap 
             | 
            
               
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             A nap célja, feladata 
             | 
            
             Tevékekenykedő tapasztalatszerzés. 
            Az értelmi és érzelmi intelligencia fejlesztése. 
            A viselkedéskultúra alakítása. 
            IPR: Első osztályosok vendégül látása 
              
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Tevékenységek 
             | 
            
             Külső világ tevékeny megismerése: 
            Élő és élettelen környezet: 
            Az „ Erntefest „ megünneplése 
            Gyümölcsök, zöldségek   válogatása, mosása, tisztítása, vágása 
            Matematikai tapasztalatszerzés: 
            Részekre osztás, számlálás,   szimmetrikus elhelyezés 
            Mese- vers: 
            Fésűs Éva: Kié a dinnye? Óvónők és gyermekek közös dramatikus   játéka. 
            Az ünnephez illő versek   ismétlése 
            Az iskolások elmondják tanult   verseiket. 
            Ének-zene: 
            Körbejárás az ismert dalokra 
            Az ismert dalosjátékok és   táncok eljátszása. 
            Zenehallgatás: 
            Az óvónők dalai, hangszeres   játéka. 
             Néphagyomány: 
             Hagyományőrző mozgásos játékok a szabadban: 
             Gesztenyeszállítás talicskákban 
             Diógurítás lyukakba 
             Építés kukoricacsutkából 
              
              
             | 
            
               
             | 
         
        
            | 
             Képességfejlesztés területei 
              
              
             | 
            
             Szociális:  
             | 
            
             Értelmi:  
             | 
            
             Verbális:  
             | 
            
             Testi képességek: 
             | 
         
        
            | 
             Társas   kapcsolatok, játék, viselkedés, neveltségi színt, szokásismeret 
             | 
            
             Kognitív szféra 
            Érzékszervi   szféra, percepció 
              
              
             | 
            
             Nyelvhasználat 
            kommunikáció 
              
              
              
              
             | 
            
             Nagymozgások 
            Finommozgások 
              
             | 
         
        
            | 
             Összegzés 
             | 
            
             Milyen játékokat, ötleteket lehet társítani a témafeldolgozásokhoz   a hagyományőrző gyűjteményünkből. 
            Produkció, közös megmozdulás, bemutató, értékelés 
             | 
         
    
 
 
  |  |  
						|   | 
						  | 
						  | 
					     
  |   
   | 
						  | 
						Naptár | 
						 | 
					      | 2025. November 
	  
    | H | K | S | C | P | S | V |  27  | 28  | 29  | 30  | 31  | 01  | 02  |  03  | 04  | 05  | 06  | 07  | 08  | 09  |  10  | 11  | 12  | 13  | 14  | 15  | 16  |  17  | 18  | 19  | 20  | 21  | 22  | 23  |  24  | 25  | 26  | 27  | 28  | 29  | 30  |  01  | 02  | 03  | 04  | 05  | 06  |  
		
			| 
				
			 | 
		 |    |  |  
						|   | 
						  | 
						  | 
					     
 
						  | 
						Étlap | 
						 | 
					      | 
	Október 5-9
	HÉTFŐ 
	TÍZÓRAI:  tej, gabonagolyó 
	 EBÉD:  karalábé leves, paradicsomoskáposzta, sült hús 
	UZSONNA:  szalámis rozsos zsemlye, zöldség 
	KEDD 
	TÍZÓRAI:  tea, májas prokorn kenyér 
	EBÉD:  fokhagymakrémleves. bolognai spagetti 
	UZSONNA: sajtkrémws félbarna kenyér, zöldség 
	SZERDA  
	TÍZÓRAI   , kakó, reszelt sajtos rozskenyér 
	EBÉD:  gombaleves, paprikás krumli virslivel          
	UZSONNA:   bocisajt, kifli 
	CSÜTÖRTÖK 
	TÍZÓRAI:  tea, vajs korpás kenyér, főtt tojás                                                             
	 EBÉD    palócleves, lekváros bukta 
	UZSONNA:    felvágottas zsemlye, zöldség 
	PÉNTEK 
	TÍZÓRAI:  tejbedara 
	EBÉD:  ivólé,  lecsós csirke, rizs 
	UZSONNA:  vajkrémes kenyér, zöldség 
 |  |  
						|   | 
						  | 
						  | 
					     
 
						  | 
						Ajánlott oldalak | 
						 | 
					      | 
 |  |  
						|   | 
						  | 
						  | 
					     
 
						  | 
						Hirdetések | 
						 | 
					      |  
Minőségi használt GYEREKRUHÁK (márkák). 
 
Webáruház IDE kattintva!
 
 
 
 
dalma-ruha.shp.hu
 
 
  
 
 
HONLAP ÖNNEK! 
Ovi, suli, személyes, családi és egyéb, könnyen kezelhető honlapok,
egyszeri kis költséggel, 6 munkanap alatt: 
 
IDE KATTINTVA! 
daviarweb
 
   |  |  
						|   | 
						  | 
						  | 
					     
  |  
  |